Kiedy klienci decydują o zakupie mieszkania ?

Statystycznie większość osób oglądających strony internetowe deweloperów i przeglądających serwisy internetowe z ofertami mieszkań nie jest realnie zainteresowanych zakupem. Dlaczego poszukiwania nieruchomości nie oznacza wcale gotowości do jej zakupu?

Kiedy klienci decydują o zakupie nowego mieszkania ?

Zastanawiałem się nad tym skąd pochodzi ten ruch „lifestylowy” i zjawisko apaczingu w nieruchomościach a kiedy następuje właściwy moment wejścia w ścieżkę zakupową. Obserwując przez wiele lat rynek i zachowania klientów wnioskuję, że moment zakupu jest ściśle związany z nastąpieniem pewnego punktu przełomowego w życiu klientów. Momenty te nazwałem w naszym systemie szkoleniowym kamieniem milowym, który uruchamiają lawinę działań.

Klient nie mający ważnego powodu do podjęcia decyzji, nie podejmie decyzji

Szkolenie sprzedażowe dla deweloperów – Houseller

Czym są zatem te kamienie milowe w życiu klientów pchających ich w kierunku zakupu i zmiany nieruchomości na inną obrazuje poniższa infografika.

Kamień milowy to wydarzenie w życiu osobistym lub zawodowym persony, znacząco wpływający na dotychczasowy styl życia danej persony (na lepsze lub na gorsze) . Pojawienie się kamienia milowego silnie wpływa na motywację w dokonywaniu zmian w życiu – w tym także mieszkaniowych.

Dlaczego kamienie milowe są ważne ? Ponieważ ich brak u klienta sprawia, że poszukiwanie mieszkania jest jedynie próbą nabywania wiedzy o rynku. Zwykłe rozpoznanie rynku i zaspokojeniem ciekawości. Nie niesie za sobą realnych działań zakupowych po stronie klienta, poza zbieraniem ofert na przyszłość. Decyzja zakupowa może pojawić się dopiero wraz z pojawieniem się kamienia oraz … budżetu.
Typ kamienia milowego również decyduje o tym z jaką personą zakupową mamy do czynienia.

Jest jeszcze inna strona kamieni milowych – ekonomiczna. Ekonomiczne kamienie milowe to impulsy zakupowe wynikające ze zmian w życiu zawodowym i finansowym potencjalnych klientów.

Dlatego jeśli zgłaszają się do Ciebie klienci, którzy są zainteresowani zakupem mieszkania, aby poznać ich motywację do zakupu – dowiedz się czy istnieje u nich kamień milowy.

Jak to zrobić ? Pytając po prostu dlaczego poszukują mieszkania lub skąd pomysł aby zainteresować się rynkiem właśnie teraz ? Jeśli na bazie odpowiedzi czujemy, że to ważny moment w życiu, który może wpływać na decyzyjność to szalenie prawdopodobne iż potencjalny klient zmieni się faktycznie w klienta? Pytanie tylko czy kupi od Ciebie ?

Marcin Monarcha

Marcin Monarcha

CEO Houseller

Analityk, menedżer i ekspert mieszkaniowego rynku deweloperskiego w obszarze sprzedaży. Autor tekstów, konsultant i trener deweloperskich zespołów sprzedażowych. Absolwent deweloperskich studiów menedżerskich Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie oraz Executive MBA na Międzynarodowym Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego.

Szukasz wiedzy o sprzedaży ?

Houseller to system edukacyjny ze sprzedaży dla firm deweloperskich.
Jeśli interesuje Cię szkolenie dla twojego zespołu – napisz do mnie i dowiedz się jak mogę pomóc twojemu zespołowi efektywniej pracować z klientami kupującymi mieszkania

Bądź Challengerem, nie ekspedientem – nowa rola sprzedawcy dewelopera

W sprzedaży mieszkań łatwo wpaść w rolę „wydawcy ofert”. Klient pyta o metraż, cenę i termin odbioru, a doradca z automatu podaje odpowiedzi. Problem w tym, że w ten sposób nie różnimy się od wyszukiwarki internetowej. Dziś skuteczny sprzedawca to ktoś więcej niż...

Im łatwiej, tym szybciej – jak uprościć klientowi zakup mieszkania i przyspieszyć decyzję

Nic tak nie frustruje deweloperów jak przedłużające się decyzje zakupowe. Zadają sobie pytanie „Dlaczego klienci tak długo się zastanawiają?”. Odpowiedź jest prosta – bo zakup mieszkania to skomplikowany proces, a ludzki mózg nie lubi skomplikowanych decyzji. Im...

Kiedy jest dobry czas na szkolenie sprzedawców u dewelopera ?

Rozmawiając przez ostatnie lata z wieloma menedżerami sprzedaży firm deweloperskich, dostrzegam dwie kluczowe postawy wobec rozwoju swojego zespołu sprzedażowego.  Pierwsza postawa to "nie, bo nie", druga "nie, bo teraz nie czas" a trzecia "tak, bo warto"....

Badania potrzeb klienta są jak kwiaty dla żony …

Niby wszyscy wiedzą, że robią robotę, ale mało kto z tego faktu korzysta na co dzień. Prowadząc kolejne audyty działów sprzedaży w firmach deweloperskich, dochodzę do smutnego wniosku, że nic tak nie steruje sprzedażą jak stary nawyk gadulstwa. Objawia się...

Właściwy proces sprzedaży u dewelopera a kiepska życiowa praktyka

Chcemy czy nie, klienci mają swój proces zakupowy nieruchomości. Większość potencjalnych nabywców ma podobny. Praca z klientem w oderwaniu od świadomości tego, jak poruszają się klienci po rynku jest zadaniem bardzo trudnym i zdanym na przypadkowość. Może sprzedam a...

Dlaczego edukacja klienta jest taka ważna w sprzedaży mieszkań ?

Jeśli zastanawiałeś się kiedyś „Jak sprawić, żeby klienci wracali do mnie po ofertę i mnie polecali znajomym?”. To odpowiedź jest prostsza, niż się wydaje – bądź ekspertem i dziel się wiedzą. Edukacja działa lepiej niż reklama Edukacja klienta to najskuteczniejszy...

Szkolenie z technik sprzedaży nieruchomości czyli zestaw tego co nie działa

Samo słowo techniki w sprzedaży budzi we mnie złe skojarzenia i przywołuje łopatologiczne, bazarowe metody handlowe z lat 90-tych. O dziwo wiele tych technik nadal jest uczonych na szkoleniach ze sprzedaży jako elementy skuteczne. Oczywiście ich skuteczność jest...

Puste leady z deweloperskich portali ogłoszeniowych

Zjawisko "pustych leadów" zna chyba każdy deweloper. Zapytanie o ofertę mieszkania, często bez podanego numeru telefonu. Nikt nigdy na nie odpowiada. Nawet przy podanym numerze często telefon jest nieodbierany. Gdy już ktoś odbierze, to rozmówca wykazuje nikłe...

Koncentracja źródłem wzrostu sprzedaży u dewelopera

To na czym się skupiasz – rośnie. To mądre powiedzenie, które się również sprawdza w sprzedaży mieszkań. Jak to jednak wygląda w praktyce ? Klient przychodzi po mieszkanie Mniej więcej wie po co przychodzi i pyta już o konkrety. Często obserwuję w tym momencie, że...

Relacja to za mało – jak budować zaufanie klienta przy sprzedaży mieszkań

Wielu sprzedawców wierzy, że wystarczy być sympatycznym, uśmiechniętym i „dobrze się dogadywać” z klientem, żeby zamykać transakcje. Relacja jest ważna, ale sama w sobie nie wystarczy. Klient kupujący mieszkanie wydaje kilkaset tysięcy złotych – decyzja tej skali...

Pracujesz w firmie deweloperskiej ?

Zachęć przełożonych do uczestnictwa w szkoleniu Houseller dla swojej firmy. Zdobądź najnowszą wiedzę sprzedażową i narzędzia do skutecznej pracy z klientami. Zostaw namiary na firmę w której pracujesz, a my skontaktujemy się i złożymy propozycję udziału w naszych seminariach.