Szkolenia sprzedażowe niczym ostrzenie siekiery

Czy szkolenia sprzedażowe dla deweloperów są potrzebne ? Powiedzenie Abrahama Lincolna Gdybym miał osiem godzin na ścięcie drzewa, spędziłbym sześć na ostrzeniu siekiery jest skrótem myślowym dla popularnej historii rozwojowej z książki „7 nawyków skutecznego działania” Stephena Covey’a o dwóch drwalach. Jeden nieustannie przez cały dzień ścina drzewa, a drugi robi sobie co jakiś czas przerwy. Pod koniec dnia ten co robił przerwy miał więcej ściętych drzew, bo przerwy wykorzystywał na ostrzenie siekiery.

Ostrzenie siekiery jest przenośnią do stosowania w innych dziedzinach życia, również w sprzedaży. Ostrzenie w sprzedaży to zdobywanie nowej wiedzy i odświeżanie już posiadanej, a nieco zapomnianej. To czytanie książek, artykułów, konferencje, webinary i szkolenia. Aby jednak ostrzenie miało sens, trzeba to robić regularnie. Jedno ostrzenie na cały dzień pracy nie wystarczy bo piła się tępi. Podobnie jest z naszą wiedzą, wiele rzeczy umyka, wracamy do starych nawyków i zapominamy.

Jeśli zatem potraktujemy szkolenia zespołu handlowego jak ostrzenie piły, to jak się to ma do rzeczywistości ?
Słyszę niejednokrotnie od menedżerów : „My już kiedyś mieliśmy szkolenie ze sprzedaży” lub „W tym roku nie planujemy szkoleń”.
To tak jakby drwal powiedział – „ja już kiedyś ostrzyłem piłę” albo „W tym roku nie będę ostrzyć”.

Co wyróżnia dobre zespoły sprzedażowe w najlepszych firmach deweloperskich ?

Nie trudno się domyślić, że najlepsze zespoły sprzedażowe, mające świetne wyniki handlowe to takie, które są regularnie „ostrzone” przez swoich menedżerów. Sprzedawcy ci regularnie się szkolą i wdrażają nową wiedzę. Zarządzający mają świadomość, że edukacja i rozwój to nieustanny proces który wymaga systematycznej pracy. W firmach tych co roku znajduje się budżet na edukację handlowców dzięki czemu mają oni stały dostęp do aktualnej wiedzy i są zmotywowani do lepszej pracy.

Szkolenia sprzedażowe Houseller to nie tylko jednorazowe ostrzenie piły

Projektując Housellera wzięliśmy pod uwagę, że wiedza się ulatnia a motywacja z czasem spada. Dlatego wraz ze szkoleniem dostarczamy komplet dziewięciu podręczników dających możliwość powracania do przerobionych zagadnień i odświeżania wiedzy. Dlatego jeśli „ostrzysz” rzadko lub budżety nie pozwalają na regularne szkolenia sprzedażowe, to Houseller jest uniwersalnym i długofalowym rozwiązaniem edukacyjnym dla deweloperskich zespołów sprzedażowych.

Specjalnie zaprojektowane podręczniki dostarczają pełną metodykę pracy sprzedawców firmy deweloperskiej, stając się fundamentem do prawidłowego układania procesu sprzedaży oraz merytorycznej i systemowej pracy z klientem poszukującym mieszkania na rynku pierwotnym. Dzięki takiemu podejściu do edukacji, weekendowe szkolenie sprzedażowe Houseller jest początkiem rozwoju i przemiany dla zespołu dewelopera.

Marcin Monarcha

Marcin Monarcha

CEO Houseller

Analityk, menedżer i ekspert mieszkaniowego rynku deweloperskiego w obszarze sprzedaży. Autor tekstów, konsultant i trener deweloperskich zespołów sprzedażowych. Absolwent deweloperskich studiów menedżerskich Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie oraz Executive MBA na Międzynarodowym Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego.

Szukasz wiedzy o sprzedaży ?

Houseller to system edukacyjny ze sprzedaży dla firm deweloperskich.
Jeśli interesuje Cię szkolenie dla twojego zespołu – napisz do mnie i dowiedz się jak mogę pomóc twojemu zespołowi efektywniej pracować z klientami kupującymi mieszkania

Mi się nie spieszy. Mam gdzie mieszkać …

To jedno z częstszych haseł wypowiadanych w kierunku sprzedawców, przez osoby poszukujące nieruchomości będące na wczesnym etapie procesu zakupowego. W poniższym artykule rozłożę na czynniki pierwsze wszystko to, co się pod nim kryje Proces zakupowy klienta Po...

Trudny klient dla dewelopera? Cała prawda o trudnym kliencie

Rozmawiając z firmami deweloperskimi często stykam się z narzekaniem na tzw "trudnego klienta". Niezależnie od miasta i czasu, trudny klient odwiedza wszystkich deweloperów w Polsce. Czym się charakteryzuje trudny klient i czy faktycznie on jest trudny ? Czy może to...

Dlaczego edukacja klienta jest taka ważna w sprzedaży mieszkań ?

Jeśli zastanawiałeś się kiedyś „Jak sprawić, żeby klienci wracali do mnie po ofertę i mnie polecali znajomym?”. To odpowiedź jest prostsza, niż się wydaje – bądź ekspertem i dziel się wiedzą. Edukacja działa lepiej niż reklama Edukacja klienta to najskuteczniejszy...

Im łatwiej, tym szybciej – jak uprościć klientowi zakup mieszkania i przyspieszyć decyzję

Nic tak nie frustruje deweloperów jak przedłużające się decyzje zakupowe. Zadają sobie pytanie „Dlaczego klienci tak długo się zastanawiają?”. Odpowiedź jest prosta – bo zakup mieszkania to skomplikowany proces, a ludzki mózg nie lubi skomplikowanych decyzji. Im...

Czy szkolenie z negocjacji ma sens w dziale sprzedaży dewelopera?

Rozmawiając z menedżerami sprzedaży czy z członkami zespołów sprzedażowych, w odpowiedzi na zaproszenie na Housellera, nieraz słyszałem: "my już mieliśmy szkolenie... z negocjacji".  Zacząłem się zastanawiać nad tym, jaki głębszy sens mają tradycyjne szkolenia z...

Po co nam persona zakupowa na rynku pierwotnym ?

Projektowanie persony zakupowej to niezwykła rzadkość w działach sprzedaży firm deweloperskich. Umówmy się, że w zasadzie prawie nikt tego nie robi - nie tylko w naszej branży. Po co więc ją projektować skoro dotychczas obyło się bez takiego pomysłu ? Pierwszym i...

Bądź Challengerem, nie ekspedientem – nowa rola sprzedawcy dewelopera

W sprzedaży mieszkań łatwo wpaść w rolę „wydawcy ofert”. Klient pyta o metraż, cenę i termin odbioru, a doradca z automatu podaje odpowiedzi. Problem w tym, że w ten sposób nie różnimy się od wyszukiwarki internetowej. Dziś skuteczny sprzedawca to ktoś więcej niż...

Klient-apacz, czyli jak zamienić „apaczę” w konkret?

“Jak tak tylko kliknąłem” oraz “Tak sobie tylko oglądam”. Wg moich statystyk tak wygląda połowa odpowiedzi jakie otrzymuje od leadów, przesyłanych głównie z social mediów (choć nie tylko). Kiepskie leady z social mediów Facebook i Instagram to świetne źródła...

Szkolenie z technik sprzedaży nieruchomości czyli zestaw tego co nie działa

Samo słowo techniki w sprzedaży budzi we mnie złe skojarzenia i przywołuje łopatologiczne, bazarowe metody handlowe z lat 90-tych. O dziwo wiele tych technik nadal jest uczonych na szkoleniach ze sprzedaży jako elementy skuteczne. Oczywiście ich skuteczność jest...

Proces kupowania nowego mieszkania

Bardzo często w swoich artykułach nawiązuje do procesu zakupowego klientów, którzy rozpoczynają poszukiwania nowego mieszkania lub domu. W tym artykule wyjaśnię czym jest ten proces i jak zazwyczaj on wygląda. Każdy klient ma swój proces To oczywiste stwierdzenie....

Pracujesz w firmie deweloperskiej ?

Zachęć przełożonych do uczestnictwa w szkoleniu Houseller dla swojej firmy. Zdobądź najnowszą wiedzę sprzedażową i narzędzia do skutecznej pracy z klientami. Zostaw namiary na firmę w której pracujesz, a my skontaktujemy się i złożymy propozycję udziału w naszych seminariach.