Szkolenia sprzedażowe niczym ostrzenie siekiery

Czy szkolenia sprzedażowe dla deweloperów są potrzebne ? Powiedzenie Abrahama Lincolna Gdybym miał osiem godzin na ścięcie drzewa, spędziłbym sześć na ostrzeniu siekiery jest skrótem myślowym dla popularnej historii rozwojowej z książki „7 nawyków skutecznego działania” Stephena Covey’a o dwóch drwalach. Jeden nieustannie przez cały dzień ścina drzewa, a drugi robi sobie co jakiś czas przerwy. Pod koniec dnia ten co robił przerwy miał więcej ściętych drzew, bo przerwy wykorzystywał na ostrzenie siekiery.

Ostrzenie siekiery jest przenośnią do stosowania w innych dziedzinach życia, również w sprzedaży. Ostrzenie w sprzedaży to zdobywanie nowej wiedzy i odświeżanie już posiadanej, a nieco zapomnianej. To czytanie książek, artykułów, konferencje, webinary i szkolenia. Aby jednak ostrzenie miało sens, trzeba to robić regularnie. Jedno ostrzenie na cały dzień pracy nie wystarczy bo piła się tępi. Podobnie jest z naszą wiedzą, wiele rzeczy umyka, wracamy do starych nawyków i zapominamy.

Jeśli zatem potraktujemy szkolenia zespołu handlowego jak ostrzenie piły, to jak się to ma do rzeczywistości ?
Słyszę niejednokrotnie od menedżerów : „My już kiedyś mieliśmy szkolenie ze sprzedaży” lub „W tym roku nie planujemy szkoleń”.
To tak jakby drwal powiedział – „ja już kiedyś ostrzyłem piłę” albo „W tym roku nie będę ostrzyć”.

Co wyróżnia dobre zespoły sprzedażowe w najlepszych firmach deweloperskich ?

Nie trudno się domyślić, że najlepsze zespoły sprzedażowe, mające świetne wyniki handlowe to takie, które są regularnie „ostrzone” przez swoich menedżerów. Sprzedawcy ci regularnie się szkolą i wdrażają nową wiedzę. Zarządzający mają świadomość, że edukacja i rozwój to nieustanny proces który wymaga systematycznej pracy. W firmach tych co roku znajduje się budżet na edukację handlowców dzięki czemu mają oni stały dostęp do aktualnej wiedzy i są zmotywowani do lepszej pracy.

Szkolenia sprzedażowe Houseller to nie tylko jednorazowe ostrzenie piły

Projektując Housellera wzięliśmy pod uwagę, że wiedza się ulatnia a motywacja z czasem spada. Dlatego wraz ze szkoleniem dostarczamy komplet dziewięciu podręczników dających możliwość powracania do przerobionych zagadnień i odświeżania wiedzy. Dlatego jeśli „ostrzysz” rzadko lub budżety nie pozwalają na regularne szkolenia sprzedażowe, to Houseller jest uniwersalnym i długofalowym rozwiązaniem edukacyjnym dla deweloperskich zespołów sprzedażowych.

Specjalnie zaprojektowane podręczniki dostarczają pełną metodykę pracy sprzedawców firmy deweloperskiej, stając się fundamentem do prawidłowego układania procesu sprzedaży oraz merytorycznej i systemowej pracy z klientem poszukującym mieszkania na rynku pierwotnym. Dzięki takiemu podejściu do edukacji, weekendowe szkolenie sprzedażowe Houseller jest początkiem rozwoju i przemiany dla zespołu dewelopera.

Marcin Monarcha

Marcin Monarcha

CEO Houseller

Analityk, menedżer i ekspert mieszkaniowego rynku deweloperskiego w obszarze sprzedaży. Autor tekstów, konsultant i trener deweloperskich zespołów sprzedażowych. Absolwent deweloperskich studiów menedżerskich Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie oraz Executive MBA na Międzynarodowym Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego.

Szukasz wiedzy o sprzedaży ?

Houseller to system edukacyjny ze sprzedaży dla firm deweloperskich.
Jeśli interesuje Cię szkolenie dla twojego zespołu – napisz do mnie i dowiedz się jak mogę pomóc twojemu zespołowi efektywniej pracować z klientami kupującymi mieszkania

Trudny klient dla dewelopera? Cała prawda o trudnym kliencie

Rozmawiając z firmami deweloperskimi często stykam się z narzekaniem na tzw "trudnego klienta". Niezależnie od miasta i czasu, trudny klient odwiedza wszystkich deweloperów w Polsce. Czym się charakteryzuje trudny klient i czy faktycznie on jest trudny ? Czy może to...

Czy szkolenie z negocjacji ma sens w dziale sprzedaży dewelopera?

Rozmawiając z menedżerami sprzedaży czy z członkami zespołów sprzedażowych, w odpowiedzi na zaproszenie na Housellera, nieraz słyszałem: "my już mieliśmy szkolenie... z negocjacji".  Zacząłem się zastanawiać nad tym, jaki głębszy sens mają tradycyjne szkolenia z...

Puste leady z deweloperskich portali ogłoszeniowych

Zjawisko "pustych leadów" zna chyba każdy deweloper. Zapytanie o ofertę mieszkania, często bez podanego numeru telefonu. Nikt nigdy na nie odpowiada. Nawet przy podanym numerze często telefon jest nieodbierany. Gdy już ktoś odbierze, to rozmówca wykazuje nikłe...

Czy kupić mieszkanie od Ciebie?

Na szkoleniach sprzedażowych często poruszane są techniki zbijania produktowych obiekcji klientów. To te obiekcje i wątpliwości które rodzą się w głowie klienta przy analizowaniu oferty danego mieszkania czy inwestycji. Większość tych technik działa słabo lub wcale...

Kiedy jest dobry czas na szkolenie sprzedawców u dewelopera ?

Rozmawiając przez ostatnie lata z wieloma menedżerami sprzedaży firm deweloperskich, dostrzegam dwie kluczowe postawy wobec rozwoju swojego zespołu sprzedażowego.  Pierwsza postawa to "nie, bo nie", druga "nie, bo teraz nie czas" a trzecia "tak, bo warto"....

Klient poszukuje godnego zaufania przewodnika po konkurencyjnym rynku

"Czego poszukuje klient" to myśl przewodnia, która powinna towarzyszyć sprzedawcom oferującym produkty wysokich wartości. W tym nieruchomości.  Bycie przewodnikiem to nic innego jak wejście w rolę konsultanta, który pomaga klientom w procesie zakupowym i edukuje...

Typ: mieszkaniowy Jaśnie Pan klient gotówkowy

W czasie ogromnych trudności z pozyskaniem kredytów hipotecznych na zakup mieszkania, bardzo cennym klientem stali się ci, co posiadają gotówkę. Dotychczas deweloperom nie robiło większej różnicy, czy klient bierze kredyt czy płaci gotówką, bo zakupy były transzowane...

Kiedy klienci decydują o zakupie mieszkania ?

Statystycznie większość osób oglądających strony internetowe deweloperów i przeglądających serwisy internetowe z ofertami mieszkań nie jest realnie zainteresowanych zakupem. Dlaczego poszukiwania nieruchomości nie oznacza wcale gotowości do jej zakupu? Zastanawiałem...

Właściwy proces sprzedaży u dewelopera a kiepska życiowa praktyka

Chcemy czy nie, klienci mają swój proces zakupowy nieruchomości. Większość potencjalnych nabywców ma podobny. Praca z klientem w oderwaniu od świadomości tego, jak poruszają się klienci po rynku jest zadaniem bardzo trudnym i zdanym na przypadkowość. Może sprzedam a...

Klient-apacz, czyli jak zamienić „apaczę” w konkret?

“Jak tak tylko kliknąłem” oraz “Tak sobie tylko oglądam”. Wg moich statystyk tak wygląda połowa odpowiedzi jakie otrzymuje od leadów, przesyłanych głównie z social mediów (choć nie tylko). Kiepskie leady z social mediów Facebook i Instagram to świetne źródła...

Pracujesz w firmie deweloperskiej ?

Zachęć przełożonych do uczestnictwa w szkoleniu Houseller dla swojej firmy. Zdobądź najnowszą wiedzę sprzedażową i narzędzia do skutecznej pracy z klientami. Zostaw namiary na firmę w której pracujesz, a my skontaktujemy się i złożymy propozycję udziału w naszych seminariach.